Aktualności
Dzieci pytają o wojnę w Ukrainie. Poradnik dla rodziców.
- Szczegóły
- Odsłony: 5264
Dzieci pytają o wojnę w Ukrainie.
Poradnik dla rodziców.
Wojna w Ukrainie wstrząsnęła całą Europą. Dzieci, nawet te najmłodsze, obserwują emocje rodziców, słuchają ich rozmów i udziela im się niepokój. Często zadają pytania, na które nie wiemy, jak odpowiedzieć. Ważne jest, aby nie unikać rozmowy, a odnaleźć na nią bezpieczną przestrzeń.
Bądźmy dla dzieci pierwszym źródłem informacji
Niemożliwe jest zamknięcie dziecka w bańce, w której wojna nie istnieje. Prędzej czy później dotrą do niego informacje o tym, co dzieje się w Ukrainie. Lepiej, żeby dowiedziało się od rodziców niż z TikToka, czy od rówieśników. Podczas rozmowy możemy mieć wpływ na informacje, jakie przekażemy dziecku i dostosować je do jego wieku. Nie musimy, a nawet nie powinniśmy, opowiadać im o drastycznych szczegółach wojny. Bądźmy delikatni, dając jednocześnie najmłodszym poczucie bezpieczeństwa.
NAJLEPIEJ OGRANICZYĆ TELEWIZJĘ.
Bądźmy opanowani i przekazujmy wartości, które teraz są najważniejsze
Rozmowa o wojnie może być dla dzieci nauką empatii i szacunku do drugiego człowieka. Starajmy się przekazać mu wartości, które teraz są najważniejsze, unikając jednocześnie krwawych i brutalnych obrazów, jakie może wywołać samo słowo "wojna". Mówmy o pomocy i wsparciu osób z Ukrainy. Być może w jego przedszkolu czy szkole wkrótce pojawią się ukraińskie dzieci.
Nie oglądajmy przy dziecku scen z wojny
Postarajmy się ograniczyć obrazy wojny, jakie przyswaja dziecko. Nie oglądajmy w jego obecności telewizji czy drastycznych nagrań w mediach społecznościowych.
Wyjaśnijmy, co się dzieje
Najbardziej boimy się nieznanego. Warto przekazać dziecku informacje, które oswoją je z tematem. Unikajmy przy tym oceniania stron. Pozwólmy dziecku zadawać pytania i spokojnie na nie odpowiedzmy. Oczywiście dostosujmy odpowiedzi do jego wieku.
Dajmy dziecku przestrzeń na emocje
Wiadomość o wojnie jest trudna dla dorosłych, a co dopiero dla dziecka. Pozwólmy dziecku na złość, smutek, czy strach. Bądźmy wyrozumiali i nie starajmy się na siłę go uspokoić. Zamiast tego nazywajmy jego uczucia i okażmy zrozumienie. Bądźmy blisko. Sami starajmy się zachować spokój i nie wpadać przy dziecku w panikę. To my mamy być dla niego wsparciem, a nie ono dla nas.
Zróbmy coś z dzieckiem dla Ukrainy
Czasem wystarczy drobny gest jak narysowanie laurki czy powieszenie w oknie flagi, aby dziecko poczuło się lepiej. Zadbajmy razem o to, aby w domu panowała atmosfera nadziei - nie bezsilności.
https://dzieciecapsychologia.pl/jak-wspierac-i-czy-rozmawiac-z-dziecmi-o-wojnie-w-ukrainie/
M.Golian
Zapraszamy do udziału w kursie “Uważni rodzice”
- Szczegóły
- Odsłony: 1521
Zapraszamy do udziału w kursie “Uważni rodzice”
Zapraszamy rodziców dzieci 7-11 lat na pogłębiony kurs, którego uczestnicy dowiedzą się jak być uważnym rodzicem i jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka online. Podczas 6 webinariów oraz towarzyszącej im komunikacji na zamkniętej grupie na Facebooku przyjrzymy się korzystaniu przez dzieci z internetu w kontekście ich potrzeb rozwojowych, funkcjonowania w rodzinie i grupie rówieśniczej. Opowiemy, jak możemy je w tej przygodzie wspierać. Omówimy zagrożenia i powiemy jak na nie reagować, gdzie szukać.
Kurs zrealizowany będzie w 3 edycjach. Aby zapisać się na wybraną edycję należy: dołączyć do grupy na Facebooku, zaakceptować regulamin grupy oraz wypełnić ankietę rekrutacyjną. Rejestracja będzie otwarta do wyczerpania limitu miejsc.
O przystąpieniu do kursu decyduje kolejność zgłoszeń.
ZAPISY:
Organizator: Platforma Edukacyjna Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
Organizacja kształcenia od 31 maja 2021 r.
- Szczegóły
- Odsłony: 1885
w Zespole Szkół od 31.05.2021 r.
Od dnia 31.05.2021 r. wszystkie klasy szkoły podstawowej będą pracować w systemie stacjonarnym w szkole.
W związku z powyższym proszę o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. Uczniowie szkoły podstawowej i wychowankowie przedszkola na teren Zespołu Szkół wchodzą czterema wejściami. Wejściem pierwszym od strony południowej wchodzą dzieci przedszkolne, wejściem drugim od strony wschodniej wchodzą uczniowie klas VI-VIII, wejściem trzecim od strony północnej wchodzą uczniowie klas IV-V. Uczniowie klas I-III wchodzą do szkoły wejściem czwartym od strony zachodniej.
2. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych. Uczniowie z objawami przeziębienia lub temperaturą są odsyłani do domu zgodnie z Procedurą postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19 (Procedura znajduje się poniżej).
3. W budynku Zespołu Szkół im. gen Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej obowiązuje nakaz używania maseczek we wszystkich przestrzeniach wspólnych, takich jak: korytarze, szatnie, klatki schodowe. Powyższy nakaz obowiązuje wszystkie osoby przebywające w szkole (uczniów, pracowników, inne osoby przebywające w szkole za zgodą dyrektora szkoły).
4. Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w maseczki do zastosowania w przestrzeni publicznej (zgodnie z aktualnymi przepisami prawa) oraz w przestrzeni wspólnej szkoły, gdy nie ma możliwości zachowania dystansu (rekomendowane maseczki chirurgiczne).
5. Rodzice lub osoby przez nich upoważnione powinni przyprowadzić dziecko do szkoły/przedszkola przed wyznaczonym czasem rozpoczęcia zajęć umożliwiającym przebranie się w szatni. Po rozpoczęciu zajęć szatnia zostaje zamknięta i zdezynfekowana.
6. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej lub niezamieszkujących z osobą przebywającą w izolacji w warunkach domowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej, m.in. stosowanie maseczek w pomieszczeniach zamkniętych szkoły lub gdy nie ma możliwości zachowania dystansu na terenie szkoły (rekomendowane maseczki chirurgiczne).
7. W wyjątkowych sytuacjach opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do budynku szkoły lub na teren szkoły, zachowując zasady:
a. 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
b. dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
c. dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
d. opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: maseczki - rekomendowane maseczki chirurgiczne, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
8. Bezwzględnie obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
9. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie mogą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą. Przybory i podręczniki można zostawiać w szkole, kiedy uczeń wraca do domu.
10. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
11. Ogranicza się przebywanie osób z zewnątrz w budynku szkoły i przedszkola. Wszelkie sprawy związane z funkcjonowaniem szkoły i przedszkola należy kierować do sekretariatu szkoły na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie na numer telefonu 25 755 02 08. Wstęp do budynku szkoły i przedszkola osób innych niż rodzice i uczniowie możliwy jest w wyjątkowych sytuacjach po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z sekretariatem szkoły (obowiązuje stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, poruszanie się tylko w wyznaczonych rejonach).
12. Uczniowie przebywają w klasach wyznaczonych przez dyrektora szkoły. Przemieszczają się jedynie na zajęcia informatyki oraz wychowania fizycznego. Podczas przerw przebywają w wyznaczonych rejonach wewnątrz szkoły lub na zewnątrz budynku pod opieką dyżurującego nauczyciela. Uczniowie nie mogą przemieszczać się poza wyznaczone strefy bez opieki nauczyciela.
Podział szkoły podstawowej na strefy |
||
Klasa |
Nr sali |
Strefa |
I |
35 |
1 |
II |
33 |
1 |
III |
34 |
1 |
IVa |
29 |
2 |
IVb |
31 |
2 |
V |
30 |
2 |
VI |
10 |
3 |
VIIa |
12 |
3 |
VIIb |
15 |
3 |
VIII |
16 |
3 |
13. Stołówka szkolna funkcjonuje w zwiększonym reżimie sanitarnym.
14. Uczniowie z poszczególnych stref spożywają posiłki w różnych godzinach zgodnie z harmonogramem podanym przez dyrektora szkoły.
KLIKNIJ TUTAJ
Jak motywować uczniów do nauki?
- Szczegóły
- Odsłony: 3495
Jak motywować uczniów do nauki?
Najbardziej znana metoda zachęcająca do nauki to metoda kija i marchewki. Działa, kiedy uczniowie i ich rodzice przywiązują wagę do ocen. Jednym zależy na 5 i 6, a innym, aby dostać 2 zamiast jedynki. Ta pierwsza grupa nie przysparza problemów, ponieważ zazwyczaj składa się z uczniów, którzy lubią się uczyć i którzy mają wsparcie w domu – zarówno w nauce, jak i emocjonalne. Jednak nawet ci uczniowie narażeni są na problemy z koncentracją. Wielość bodźców jest w stanie rozproszyć każdego ucznia, szczególnie podczas nauki w domu np. młodszy brat czy siostra, którzy co raz podchodzą i chcą też pisać w zeszytach starszego dziecka. Warto zdać sobie sprawę z jakimi zagrożeniami i trudnościami ma się do czynienia, żeby móc przygotować taktykę, która pomoże nie stracić dzieciom radości i satysfakcji z uczenia a rodzicom kontaktu ze swoimi dziećmi. Każde życzliwe słowo skierowane do danego dziecka, jest zapamiętane. Każda oznaka wyrozumiałości pomaga w zachęcie do nauki czy poprawy oceny. Niewielu uczniów czuje się dobrze w atmosferze strachu i napięcia, szczególnie w obecnej sytuacji panującej w Polsce i na świecie. Każde dziecko chętniej nawiązuje kontakt z tym rodzicem, który jest pogodny i pomocny. Zatem nie należy stawiać się w roli wszechwiedzącego dyktatora, któremu nie wolno się sprzeciwić. Rodzic powinien wejść w rolę przewodnika, który kieruje dziecko w określoną stronę, podając w odpowiednim momencie właściwe narzędzia. Powinien się również zaopatrzyć w spokój, sprawiedliwość i brak uprzedzeń. Istotna jest także mowa ciała – ona również zdradza nastawienie rodzica do dziecka.
Rodzic powinien być czasem aktorem, udawać, że dana odpowiedź nie jest totalnym absurdem. Należy wystrzegać się mówienia: „Jak Ty tego możesz nie wiedzieć?” lub „Tak myślałem, że Ty tego nie wiesz”. Trzeba założyć, że omawia się dane zagadnienie od samych podstaw. I nawet wtedy, kiedy dziecko nie pamięta tabliczki mnożenia, to więcej może zdziałać nawet drobna pochwała niż ganienie. Pochwal swoje dziecko, które pamięta całość, ale też doceń dziecko, które ma specyficzne trudności w nauce. Każdą pochwałę należy okrasić uśmiechem, miłym gestem.
Wspieraj swoje dziecko, podpowiadając, jak może efektywnie opanować materiał. Zachęcaj do krótkich powtórek z małej partii materiału, pokazując, że proces uczenia nie musi być długi i nieefektywny.
Wskazuj, z czym jest największy problem i jak do tego rozsądnie podejść. Można odnieść to do swoich doświadczeń, pokazując przy okazji, że nie jest się nieomylnym dorosłym, tylko wyrozumiałym rodzicem, który był kiedyś uczniem. Rozbudź ciekawość w swoim dziecku poprzez swoją postawę. Pokaż, że dochodzenie do czegoś, odnajdywanie odpowiedzi, czy nawet ślęczenie nad książką może być powodem do radości. Opowiadaj całym sobą, starając się wplatać ciekawe dygresje, które nadadzą zdobywaniu wiedzy posmak zdobywania skarbów. Rozbudź płomień, celując w mocne strony dziecka, jego zainteresowania.
Drogi rodzicu, jednak pamiętaj, że nie może dojść do sytuacji, w której dziecko manipuluje Tobą. Dzieci potrzebują sztywnych barier, mimo że zazwyczaj na nie narzekają.
Wesprzeć możecie Państwo swoje dzieci jeszcze poprzez:
- zdrowe odżywianie (dieta dla mózgu),
- pilnowanie godzin snu,
- higienę pracy (przerwy, relaks),
- akceptację i wiele możliwości do okazywania emocji (także niezadowolenia),
- rozumienie potrzeby wsparcia.
W związku z obecnie panującą sytuacją jaką jest epidemia koronawirusa w Polsce, która może budzić lęk i niepokój, rodzic powinien wesprzeć swoje dziecko, zarówno w nauce jak i emocjonalnie. Może swoją postawą pokazać dziecku, że jest ono w stanie się czegoś nauczyć, odnieść sukces, cieszyć się nauką, przełożyć ją na praktyczne życie. Czyli należy dziecko po prostu dowartościować. Jednak nikt nie jest w stanie, nawet najlepszy rodzić, wejść w myśli swojego dziecka i magiczną różdżką zmienić priorytety w jego życiu. Jaka zatem jest odpowiedź na pytanie: Jak sprawić, aby dziecko zaczęło chcieć się uczyć? Odpowiedź jest prosta i bardzo krótka: Rodzicu, bądź przykładem dla swojego dziecka. Chodzi tu o to, aby być przyjazną istotą dla dziecka, swoim postępowaniem pokazać, że można chcieć.
Warto sięgać po książki, historie, filmy (często dokumentalne), w których główny bohater dochodzi do sukcesu dzięki wytrwałości, uporowi i ciężkiej pracy, a nie dlatego, że ktoś machnął czarodziejską różdżką. Zdobywanie wiedzy to czasem męczące działanie, ale też może być przyjemnością.
Podsumowując, zależnymi od rodziców czynnikami wpływającymi na rozwój motywacji dzieci są: dobra atmosfera domowa, satysfakcja – zadowolenie rodziców; pochwały, nagrody materialne, kary, poczucie bezpieczeństwa, warunki do nauki, dobre relacje między rodzicami i dziećmi, duma rodziców ze swego dziecka, wysokie wymagania rodziców; autorytet, rozbudzanie zainteresowań; wspieranie dziecka, tolerancja; mądra miłość rodzicielska, akceptacja dziecka, stymulowanie rozwoju dziecka, system wartości uznawany przez rodziców.
Natomiast czynnikami zależnymi od dzieci są: dobra samoocena; zainteresowania, chęć zdobycia uznania u uczniów i nauczycieli bądź rodziców; zadowolenie ze swoich osiągnięć; rywalizacja w klasie; chęć osiągnięcia celu; zdrowie fizyczne i psychiczne; dobre oceny, wcześniejsze pozytywne doświadczenia; satysfakcja z osiągnięć; samodyscyplina; samodzielność; umiejętność współpracy; wiara we własne możliwości; pochwała ze strony nauczyciela bądź rodzica; poczucie zadowolenia z siebie; ciekawość świata i wiedzy; zdobycie dobrego zawodu; indywidualne cechy charakteru; wytrwałość w dążeniu do celu; zdolność radzenia sobie z porażkami; chęć zaspokojenia oczekiwań; osiągnięcia sukcesu; dowartościowanie się; zaspokojenie własnych ambicji; zwrócenie uwagi na siebie; chęć nagrody; predyspozycje i zdolności.
Hanna Wegner-Pszczółkowska
Jak chronić dziecko przed szkodliwymi treściami i pozwolić mu na poznawanie Internetu?
- Szczegóły
- Odsłony: 2769
Jeżeli kiedykolwiek pytałeś siebie czy moje dziecko jest bezpieczne w Internecie?, to musisz wiedzieć, że nie jesteś sam. Wielu rodziców podobnie jak Ty martwi się czy ich pociecha jest bezpieczna podczas korzystania z Sieci. To całkiem słuszne pytanie. Internet bowiem oprócz tego, że jest powszechnym narzędziem wymiany informacji, ma jednocześnie swoje ciemne strony.
Internet jest jak fascynująca metropolia
Wyobraź sobie Nowy Jork. To wspaniałe, magiczne miasto. Znajdziesz w nim tysiące sklepów, ogromne biurowce, szkoły, kina, muzea, piękne ulice i Statuę Wolności. Posiada jednak także drugie oblicze: ciemne zaułki, niebezpieczne dzielnice i nocne życie. Można w nim spotkać złodziei samochodowych, dilerów narkotyków, kobiety lekkich obyczajów, pedofilów.
Jestem pewny, że nie chciałbyś, aby Twoje dziecko trafiło w jedno z takich miejsc lub spotkało kogoś, kto mógłby wykorzystać jego ufność. Założę się, że nie puściłbyś je na samotną wycieczkę po takim mieście. Mam rację, prawda?
Internet jest jak ogromna metropolia. Jeśli więc w realnym świecie troszczysz się o bezpieczeństwo swojego dziecka, warto zadbać o nie również w Internecie.
Co czyha w Internecie na Twoje Dziecko?
Zanim odpowiem na to pytanie, przeczytaj list, który kiedyś otrzymaliśmy:
Pewnego dnia moje dzieci szukając w Internecie witryn ze zwierzętami trafiły na witrynę z seksem zoofilnym (http://www.*******.com) - kierowały się właśnie nazwą ZOO - jestem tym szalenie zbulwersowany i chciałbym już do tego nie dopuścić.
Zatroskany rodzic
To przykład obrazujący, z jaką łatwością Twoje dziecko może natrafić na wulgarne treści.
A oto kilka największych internetowych zagrożeń dla Twojego dziecka:
Pornografia, przemoc i narkotyki
W Internecie znajduje się dużo łatwo dostępnej pornografii i przemocy. 10-latek nie kupi w kiosku pisma dla dorosłych, tymczasem w Internecie ma swobodny dostęp do najostrzejszych treści pornograficznych.
Swoje strony mają też dealerzy narkotyków i sekty. Pamiętaj, że dziecko lub nastolatek nie musi szukać złych stron, żeby na nie trafić - osoby, które na tym zarabiają, zrobią wszystko, aby strony zawierające, np. pornografię, trafiały do niego same.
Pedofile i oszuści
Internet to obecnie ulubione miejsce wyszukiwania ofiar przez pedofilów i różnych oszustów. Często podszywają się oni pod dzieci korzystając z czatów i komunikatorów internetowych, na których uwielbiają przesiadywać najmłodsi. Dziecko z reguły jest ufne, łatwowierne i niejednokrotnie daje się skusić na propozycję spotkania w realnym świecie.
Oprócz pedofilów w sieci działają oszuści wyciągający od dzieci tak ważne dane jak adres zamieszkania, zarobki rodziców itp.
Uzależnienie od Internetu
Internet potrafi zahipnotyzować, działać jak narkotyk i uzależnić. Coraz więcej ludzi cierpi na uzależnienie od Internetu - internetoholizm. Szczególnie narażone na ten nałóg są dzieci. Internet staje się dla nich prawdziwym życiem. Prowadzi to do zaburzeń w umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami oraz zaległości w szkole.
Jak przeciwdziałać internetowym zagrożeniom?
Przede wszystkim staraj się szczerze porozmawiać ze swoim dzieckiem i uświadomić je o grożących niebezpieczeństwach. Czasami jednak rozmowa nie wystarczy, a wtedy warto skorzystać z programu do kontroli rodzicielskiej.
Problem internetowych zagrożeń dzieci dostrzegliśmy już kilka lat temu. Dla dobra dzieci oraz aby wspomóc nauczycieli, już w 2001r. stworzyliśmy program Opiekun Dziecka w Internecie, który cały czas udoskonalamy. Jego zadaniem jest filtrowanie szkodliwych treści podczas korzystania przez dzieci z Internetu. Dzięki niemu bez obaw możesz pozwolić dziecku korzystać z Internetu nawet pod Twoją nieobecność. Programy do kontroli rodzicielskiej, filtrujące szkodliwe treści, skutecznie wspomagają rodziców w zapewnieniu bezpieczeństwa dzieciom.
Co da Ci Opiekun Dziecka w Internecie?
- Zablokuje dostęp do stron zawierających pornografię, przemoc, propagujących narkotyki i nawołujących do wstąpienia do sekt.
Dzięki bazie zawierającej ponad pół miliona szkodliwych adresów stron WWW) oraz aktywnej kontroli treści otwieranych stron masz pewność, że Twoje dziecko nie trafi w ciemne zaułki Internetu. - Zapisze i pokaże Ci wszystkie adresy stron odwiedzane przez Twoje dziecko
Poznasz internetowe zainteresowania Twojego dziecka, a razie potrzeby dodasz niewłaściwe według Ciebie strony do bazy stron zabronionych tzw. czarnej listy. - Ograniczy ilość czasu, jakie Twoje dziecko spędza w Internecie
Twoja pociecha spędza całe dnie w Sieci i nie daje się odciągnąć od monitora?
Opiekun umożliwia ograniczenie ilości czasu, jaki dziecko może poświęcić na korzystanie z Internetu. Można łatwo zablokować dostęp do Internetu w określonych dniach i godzinach - np. w późnym wieczorem lub gdy dziecko powinno być w szkole. - Uchroni Twoją pociechę przed kontaktem z pedofilami, blokując strony z czatami
Twoje dziecko nie będzie miało kontaktu z pedofilami podszywającymi się pod rówieśników na internetowych czatach.
Opiekun Dziecka przystosowany jest do specyfiki polskiego Internetu. Jest polskojęzyczny i doskonale radzi sobie zarówno z polskimi jak i zagranicznymi stronami. Dzięki temu Twoje dziecko podczas korzystania z Internetu będzie bezpieczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Nie musisz posiadać rozległej wiedzy komputerowej
Specjalny uproszczony tryb obsługi w łatwy sposób pomoże Ci określić zasady korzystania z Internetu przez Twoją pociechę. Ukrywa on część ustawień i zaawansowanych funkcji programu.
Bardziej doświadczeni rodzice mogą skorzystać z Trybu zaawansowanego. Tryb ten jest szczególnie polecany dla rodziców, którzy mają więcej niż jedno dziecko i chcą monitorować dostęp do Internetu każdego dziecka z osobna.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa
Program został zaprojektowany tak aby, nie było możliwości ominięcia mechanizmów kontroli treści. Dezinstalacja Opiekuna wymaga podania hasła, które zna Rodzic. W przypadku próby usunięcia przez dziecko plików programu bez jego dezinstalacji, dostęp do Internetu zostanie zablokowany. W nowszych systemach operacyjnych program jest odporny na wszelkie próby uszkodzenia.
Posłuchaj, co mówią inni
Opiekun dba o bezpieczeństwo dzieci w domach i szkołach. Poniżej kilka opinii jego użytkowników.
Teresa
mama 12 letniego Konstantego
(źródło - Komputer Świat nr. 7/2004)
Program jest świetny! Doskonale blokuje strony na które nie chce, aby mój dzieciak zaglądał. A już najlepsze jest to, że mogę ustalić ile czasu może on spędzić w internecie i sprawdzić jakie strony przeglądał.
Ariel Zacharko
Jak napisaliście Internet staje się coraz powszechniejszym narzędziem wymiany informacji. Więc pewnego dnia, gdy moje dziecko odrabiało zadanie domowe z biologii poszukując informacji na temat zwierząt włączyła się pornograficzna strona.
Byłam tym bardzo oburzona, więc postanowiłam zareagować i znalazłam ten program w Internecie. Jestem zadowolona, bo sama sprawdzałam i rzeczywiście blokuje szkodliwe strony dlatego daję ocenę CELUJĄCĄ! Pozdrawiam
Sandra
Mama
Znają i polecają
Nie wypada się chwalić, dlatego wspomnimy tylko, że Opiekun zdobywa nagrody i wyróżnienia. Jest także polecany przez fundacje i instytucje pożytku publicznego.
- W 2004 i 2005 roku program został zwycięzcą testu programów kontrolujących dostęp do Internetu zorganizowanego przez magazyn Komputer Świat.To pierwsze i jedyne dotąd profesjonalne testy przeprowadzone w polskiej prasie informatycznej.
- W grudniu 2004 roku Opiekun został nagrodzony w konkursie Świat Przyjazny Dziecku przez Komitet Ochrony Praw Dziecka. Otrzymał główną nagrodę w kategorii programów komputerowych.
- W 2006 roku wyposażyliśmy tarnowskie szkoły w program Opiekun Ucznia.
Nie tylko filtrowanie treści
Opiekun Dziecka to nie tylko program filtrujący. Możesz określić dni i godziny, w których dziecko będzie miało dostęp do Internetu a kiedy nie. Co więcej, jeżeli z Internetu korzystą kilkoro dzieci, dla każdego z nich możesz ustalić inne warunki. Opiekun doskonale czuwa na straży dziecka, ale jeśli chcesz by korzystało z Internetu tylko podczas obecności dorosłych w domu, łatwo możesz to zapewnić korzystając z funkcji programu.
Zapewnij skuteczną ochronę swojemu dziecku podczas korzystania z Internetu.
Powiedz STOP pornografii, narkotykom, pedofilom, wulgaryzmom i innym obscenicznym, szkodliwym treściom dostępnym w Internecie. Zadbaj o prawidłowy rozwój Twojego dziecka.
Jeśli nie jesteś przekonany do zakupu - ściągnij i osobiście wypróbuj Opiekuna. Masz na to cały miesiąc. To wystarczająco dużo, aby poznać zalety programu i zapewnić natychmiastową ochronę Twojemu dziecku.
Zapewnijmy naszym dzieciom bezpieczne korzystanie z Internetu,
Krzysztof Jeż
i Grzegorz Zieliński
twórcy programu
p.s.
Przeczytaj jeszcze jedną opinię:
Jestem przekonany o tym że na każdym komputerze powinien być zainstalowany Opiekun, chyba że świadomie wybieramy określone treści. Nachalność pornografii jest tak intensywna, że zakrawa wręcz na jakąś manię lub spaczenie. Dlatego muszą istnieć techniczne sposoby odfiltrowania zboczeń. I dziękuję Wam za to.
-M.M.
rodzic
Organizacja dowozów do szkoły
- Szczegóły
- Odsłony: 2850
Trasa autokaru przywożącego uczniów
do Zespołu Szkół im. Gen. Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej
w roku szkolnym 2019/2020
1. Wola Gułowska (6:40) - Dąbrówka -Ferdynandów 2 – Ferdynandów 1 - Kalinowy Dół – Natalin – Żurawiec – Helenów – Dąbrówka – Wola Gułowska
2. Wola Gułowska -- Konorzatka - Władysławów - Sobiska - Wola Gułowska
3. Wola Gułowska - Lipiny - Wola Gułowska
ORGANIZACJA ODWOZÓW
Rok szkolny 2019/2020
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
13:00 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Ferdynandów |
13:00 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Ferdynandów |
13:00 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Ferdynandów |
13:00 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Ferdynandów |
13:00 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Ferdynandów |
13:40 Konorzatka, Władysławów, Sobiska, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów |
13:40 Konorzatka, Władysławów, Sobiska, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów
|
13:40 Konorzatka, Władysławów, Sobiska, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów |
13:40 Konorzatka, Władysławów, Sobiska, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów |
13:40 Konorzatka, Władysławów, Sobiska, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów
|
14:25 Lipiny
|
14:25 Lipiny
|
14:25 Lipiny
|
14:25 Lipiny
|
14:25 Lipiny
|
15:15 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów, Sobiska, Władysławów, Konorzatka |
15:15 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów, Sobiska, Władysławów, Konorzatka |
15:15 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów, Sobiska, Władysławów, Konorzatka |
15:15 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów, Sobiska, Władysławów, Konorzatka |
15:15 Lipiny, Dąbrówka, Helenów, Żurawiec, Natalin, Kalinowy Dół, Ferdynandów, Sobiska, Władysławów, Konorzatka |
Podana godzina jest godziną wyjazdu autokaru z parkingu przed szkołą