Zestaw podręczników 2022/2023
- Szczegóły
- Odsłony: 266
Zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy oraz materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach
Rok szkolny 2022/2023
Dzieci pytają o wojnę w Ukrainie. Poradnik dla rodziców.
- Szczegóły
- Odsłony: 2327
Dzieci pytają o wojnę w Ukrainie.
Poradnik dla rodziców.
Wojna w Ukrainie wstrząsnęła całą Europą. Dzieci, nawet te najmłodsze, obserwują emocje rodziców, słuchają ich rozmów i udziela im się niepokój. Często zadają pytania, na które nie wiemy, jak odpowiedzieć. Ważne jest, aby nie unikać rozmowy, a odnaleźć na nią bezpieczną przestrzeń.
Bądźmy dla dzieci pierwszym źródłem informacji
Niemożliwe jest zamknięcie dziecka w bańce, w której wojna nie istnieje. Prędzej czy później dotrą do niego informacje o tym, co dzieje się w Ukrainie. Lepiej, żeby dowiedziało się od rodziców niż z TikToka, czy od rówieśników. Podczas rozmowy możemy mieć wpływ na informacje, jakie przekażemy dziecku i dostosować je do jego wieku. Nie musimy, a nawet nie powinniśmy, opowiadać im o drastycznych szczegółach wojny. Bądźmy delikatni, dając jednocześnie najmłodszym poczucie bezpieczeństwa.
NAJLEPIEJ OGRANICZYĆ TELEWIZJĘ.
Bądźmy opanowani i przekazujmy wartości, które teraz są najważniejsze
Rozmowa o wojnie może być dla dzieci nauką empatii i szacunku do drugiego człowieka. Starajmy się przekazać mu wartości, które teraz są najważniejsze, unikając jednocześnie krwawych i brutalnych obrazów, jakie może wywołać samo słowo "wojna". Mówmy o pomocy i wsparciu osób z Ukrainy. Być może w jego przedszkolu czy szkole wkrótce pojawią się ukraińskie dzieci.
Nie oglądajmy przy dziecku scen z wojny
Postarajmy się ograniczyć obrazy wojny, jakie przyswaja dziecko. Nie oglądajmy w jego obecności telewizji czy drastycznych nagrań w mediach społecznościowych.
Wyjaśnijmy, co się dzieje
Najbardziej boimy się nieznanego. Warto przekazać dziecku informacje, które oswoją je z tematem. Unikajmy przy tym oceniania stron. Pozwólmy dziecku zadawać pytania i spokojnie na nie odpowiedzmy. Oczywiście dostosujmy odpowiedzi do jego wieku.
Dajmy dziecku przestrzeń na emocje
Wiadomość o wojnie jest trudna dla dorosłych, a co dopiero dla dziecka. Pozwólmy dziecku na złość, smutek, czy strach. Bądźmy wyrozumiali i nie starajmy się na siłę go uspokoić. Zamiast tego nazywajmy jego uczucia i okażmy zrozumienie. Bądźmy blisko. Sami starajmy się zachować spokój i nie wpadać przy dziecku w panikę. To my mamy być dla niego wsparciem, a nie ono dla nas.
Zróbmy coś z dzieckiem dla Ukrainy
Czasem wystarczy drobny gest jak narysowanie laurki czy powieszenie w oknie flagi, aby dziecko poczuło się lepiej. Zadbajmy razem o to, aby w domu panowała atmosfera nadziei - nie bezsilności.
https://dzieciecapsychologia.pl/jak-wspierac-i-czy-rozmawiac-z-dziecmi-o-wojnie-w-ukrainie/
M.Golian
Zapraszamy do udziału w kursie “Uważni rodzice”
- Szczegóły
- Odsłony: 560
Zapraszamy do udziału w kursie “Uważni rodzice”
Zapraszamy rodziców dzieci 7-11 lat na pogłębiony kurs, którego uczestnicy dowiedzą się jak być uważnym rodzicem i jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka online. Podczas 6 webinariów oraz towarzyszącej im komunikacji na zamkniętej grupie na Facebooku przyjrzymy się korzystaniu przez dzieci z internetu w kontekście ich potrzeb rozwojowych, funkcjonowania w rodzinie i grupie rówieśniczej. Opowiemy, jak możemy je w tej przygodzie wspierać. Omówimy zagrożenia i powiemy jak na nie reagować, gdzie szukać.
Kurs zrealizowany będzie w 3 edycjach. Aby zapisać się na wybraną edycję należy: dołączyć do grupy na Facebooku, zaakceptować regulamin grupy oraz wypełnić ankietę rekrutacyjną. Rejestracja będzie otwarta do wyczerpania limitu miejsc.
O przystąpieniu do kursu decyduje kolejność zgłoszeń.
ZAPISY:
Organizator: Platforma Edukacyjna Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
„Aktywny powrót do szkoły WF z AWF”
- Szczegóły
- Odsłony: 585
Szanowni Państwo,
W ramach programu ministerialnego „Aktywny powrót do szkoły WF z AWF” prosimy o zapoznanie się z materiałami edukacyjnymi:
- negatywne skutki izolacji społecznej i brak aktywności fizycznej,
- zalecenia dotyczące aktywności fizycznej dzieci i młodzieży w okresie 11/12- 17 lat.
- rekomendacje dla aktywności fizycznej uczniów COVID-19.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego
Zestaw podręczników 2021/2022
- Szczegóły
- Odsłony: 646
Zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych obowiązujący we wszystkich oddziałach danej klasy oraz materiały ćwiczeniowe obowiązujące w poszczególnych oddziałach
Rok szkolny 2021/2022
Organizacja kształcenia od 31 maja 2021 r.
- Szczegóły
- Odsłony: 925
w Zespole Szkół od 31.05.2021 r.
Od dnia 31.05.2021 r. wszystkie klasy szkoły podstawowej będą pracować w systemie stacjonarnym w szkole.
W związku z powyższym proszę o zapoznanie się z poniższymi informacjami:
1. Uczniowie szkoły podstawowej i wychowankowie przedszkola na teren Zespołu Szkół wchodzą czterema wejściami. Wejściem pierwszym od strony południowej wchodzą dzieci przedszkolne, wejściem drugim od strony wschodniej wchodzą uczniowie klas VI-VIII, wejściem trzecim od strony północnej wchodzą uczniowie klas IV-V. Uczniowie klas I-III wchodzą do szkoły wejściem czwartym od strony zachodniej.
2. Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej oraz gdy domownicy nie przebywają w izolacji w warunkach domowych. Uczniowie z objawami przeziębienia lub temperaturą są odsyłani do domu zgodnie z Procedurą postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19 (Procedura znajduje się poniżej).
3. W budynku Zespołu Szkół im. gen Franciszka Kleeberga w Woli Gułowskiej obowiązuje nakaz używania maseczek we wszystkich przestrzeniach wspólnych, takich jak: korytarze, szatnie, klatki schodowe. Powyższy nakaz obowiązuje wszystkie osoby przebywające w szkole (uczniów, pracowników, inne osoby przebywające w szkole za zgodą dyrektora szkoły).
4. Rodzice dziecka mają obowiązek zaopatrzyć dziecko w maseczki do zastosowania w przestrzeni publicznej (zgodnie z aktualnymi przepisami prawa) oraz w przestrzeni wspólnej szkoły, gdy nie ma możliwości zachowania dystansu (rekomendowane maseczki chirurgiczne).
5. Rodzice lub osoby przez nich upoważnione powinni przyprowadzić dziecko do szkoły/przedszkola przed wyznaczonym czasem rozpoczęcia zajęć umożliwiającym przebranie się w szatni. Po rozpoczęciu zajęć szatnia zostaje zamknięta i zdezynfekowana.
6. Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów bez objawów infekcji lub choroby zakaźnej lub niezamieszkujących z osobą przebywającą w izolacji w warunkach domowych. W drodze do i ze szkoły opiekunowie z dziećmi oraz uczniowie przestrzegają aktualnych przepisów prawa dotyczących zachowania w przestrzeni publicznej, m.in. stosowanie maseczek w pomieszczeniach zamkniętych szkoły lub gdy nie ma możliwości zachowania dystansu na terenie szkoły (rekomendowane maseczki chirurgiczne).
7. W wyjątkowych sytuacjach opiekunowie odprowadzający dzieci mogą wchodzić do budynku szkoły lub na teren szkoły, zachowując zasady:
a. 1 opiekun z dzieckiem/dziećmi,
b. dystansu od kolejnego opiekuna z dzieckiem/dziećmi min. 1,5 m,
c. dystansu od pracowników szkoły min. 1,5 m,
d. opiekunowie powinni przestrzegać obowiązujących przepisów prawa związanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (m.in. stosować środki ochronne: maseczki - rekomendowane maseczki chirurgiczne, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk).
8. Bezwzględnie obowiązują ogólne zasady higieny: częste mycie rąk (po przyjściu do szkoły należy bezzwłocznie umyć ręce), ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
9. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce. Uczniowie nie mogą wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą. Przybory i podręczniki można zostawiać w szkole, kiedy uczeń wraca do domu.
10. Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów.
11. Ogranicza się przebywanie osób z zewnątrz w budynku szkoły i przedszkola. Wszelkie sprawy związane z funkcjonowaniem szkoły i przedszkola należy kierować do sekretariatu szkoły na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie na numer telefonu 25 755 02 08. Wstęp do budynku szkoły i przedszkola osób innych niż rodzice i uczniowie możliwy jest w wyjątkowych sytuacjach po wcześniejszym kontakcie telefonicznym z sekretariatem szkoły (obowiązuje stosowanie środków ochronnych: osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk, tylko osoby bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych, poruszanie się tylko w wyznaczonych rejonach).
12. Uczniowie przebywają w klasach wyznaczonych przez dyrektora szkoły. Przemieszczają się jedynie na zajęcia informatyki oraz wychowania fizycznego. Podczas przerw przebywają w wyznaczonych rejonach wewnątrz szkoły lub na zewnątrz budynku pod opieką dyżurującego nauczyciela. Uczniowie nie mogą przemieszczać się poza wyznaczone strefy bez opieki nauczyciela.
Podział szkoły podstawowej na strefy |
||
Klasa |
Nr sali |
Strefa |
I |
35 |
1 |
II |
33 |
1 |
III |
34 |
1 |
IVa |
29 |
2 |
IVb |
31 |
2 |
V |
30 |
2 |
VI |
10 |
3 |
VIIa |
12 |
3 |
VIIb |
15 |
3 |
VIII |
16 |
3 |
13. Stołówka szkolna funkcjonuje w zwiększonym reżimie sanitarnym.
14. Uczniowie z poszczególnych stref spożywają posiłki w różnych godzinach zgodnie z harmonogramem podanym przez dyrektora szkoły.
KLIKNIJ TUTAJ
ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z UŻYWANIA URZĄDZEŃ TELEINFORMATYCZNYCH
- Szczegóły
- Odsłony: 1536
ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z UŻYWANIA URZĄDZEŃ TELEINFORMATYCZNYCH
Przydatne informacje dla rodziców: kliknij tutaj