Aktualności
Zajęcia muzyczno-taneczne w klasie I
- Szczegóły
- Odsłony: 742
Uczniowie klasy I mają możliwość uczestniczyć w zajęciach muzyczno-tanecznych,
w ramach których zaspokajają potrzebę ruchową dziecka oraz rozwijają szereg predyspozycji psychofizycznych: spostrzegawczość, pamięć, koordynację wzrokowo-ruchową, szybką reakcję, koncentrację uwagi, orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni.Ćwiczenia taneczne rozwijają również wyobraźnię uczniów, wyrabiają dyscyplinę wewnętrzną, mobilizują do działania, kształcą wrażliwość estetyczną.
Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne zabawy rytmiczno-muzyczne,które wyrabiają w dzieciach poczucie rytmu. Jest to podstawa to dalszej pracy w nauczaniu kroków podstawowych i tworzeniu całego układu tańca.
Piosenki, zabawy przy muzyce, tańce oraz próby gry na instrumentachperkusyjnych są to formy, z którymi uczniowie mieli możliwość spotkać się biorąc udział w zajęciach. Swoje talenty mogli zaprezentować podczas występów na apelach szkolnych.
„Dziady” – arcydramat Mickiewicza
- Szczegóły
- Odsłony: 778
Katolicki Teatr Edukacji zaprosił nas 9 stycznia do Ryk do sali widowiskowej na spektakl „Dziady” część II – z zaproszenia skorzystali uczniowie klas VIII i VIIb. Uczniowie obejrzeli zrealizowane z dbałością o słowo widowisko teatralne oparte na obyczajach, pieśniach i tradycji. Dramat naszego wieszcza został zagrany tradycyjne, ale też uzupełniony nowoczesną multimedialną oprawą, wywierając na oglądających ogromne wrażenie. Widowisko trwało ponad godzinę, a gra aktorów, ich niezwykły ruch sceniczny, mimika, gesty oraz dbałość o wypowiadane słowa sprawiły, że spektakl na długo pozostanie w pamięci uczniów i nauczycieli.
KLASY I-III I NOWOCZESNE TECHNOLOGIE
- Szczegóły
- Odsłony: 787
Uczniowie edukacji wczesnoszkolnej uczestniczyli w zajęciach pokazowych w pracowni komputerowej, podczas których mieli możliwość poznania nowoczesnych narzędzi i technologii dostępnych w naszej szkole.
Najpierw uczniowie obejrzeli drukarkę 3D otrzymaną przez szkołę w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Krok po kroku odkrywali zasady działania urządzenia, obejrzeli przykładowe wydruki oraz obserwowali proces projektowania modeli 3D z zastosowaniem platformy do projektowania Tinkercad. Następnie poznali możliwości innowacyjnego wykorzystania klocków LEGO Mindstorms do nauki robotyki i programowania. Dzieci z pasją i zaangażowaniem oglądały zgromadzone pomoce, słuchały informacji na temat możliwości ich wykorzystania, a także próbowały własnych sił poprzez udział w kreatywnej zabawie z mechanicznym pojazdem. Już teraz z wielkim zapałem zadeklarowały swój udział w zajęciach robotyki w starszych klasach.
„NAJPIĘKNIEJSZY STROIK BOŻONARODZENIOWY – dyplom i nagroda dla Dominika
- Szczegóły
- Odsłony: 843
Uczeń kl. VIIB Dominik Kołodziejczyk wraz z opiekunem p. Elżbietą Filip wziął udział w konkursie plastycznym na „NAJPIĘKNIEJSZY STROIK BOŻONARODZENIOWY” zorganizowany przez Bibliotekę Publiczną w Adamowie. Podstawą pracy ucznia był kolorowy papier i klej do klejenia na gorąco. Uczeń przy pomocy szablonów narysował różnej wielkości kwiatki, dokładnie je wyciął nożyczkami i przykleił do drucików. Kwiatki na łodyżkach włożył do szklanego zielonego słoiczka. Uczeń wykorzystał w swojej pracy pistolet do klejenia na gorąco. Praca na konkurs wykonana została na zajęciach specjalistycznych, dała dużo zadowolenia i satysfakcji – łączyła bowiem kreatywność i praktykę zajęć.
Za wykonany stroik uczeń otrzymał dyplom i nagrody rzeczowe.
Czytaj więcej: „NAJPIĘKNIEJSZY STROIK BOŻONARODZENIOWY – dyplom i nagroda dla Dominika
Zajęcia laboratoryjne w klasie trzeciej
- Szczegóły
- Odsłony: 786
Dlaczego balon przyciąga kawałki papierków lub włosy? Dlaczego płomień świecy gaśnie pod słoikiem? Na te i inne pytania uczniowie klasy trzeciej uzyskują odpowiedzi na zajęciach laboratoryjnych. Zajęcia prowadzone są w formie warsztatów i umożliwiają poznanie zjawisk przyrodniczych poprzez eksperymentowanie. Na zajęciach uczniowie uczą się bezpiecznie przeprowadzać doświadczenia, obserwują ich przebieg i wyciągają wnioski. Zgłębili już tajemnice przyrody skrywane pod lupą i mikroskopem. Badali właściwości i skład powietrza. Przekonali się, że w naszej żywności jest dużo niezdrowych składników chemicznych. Z zaciekawieniem i z zachwytem przeprowadzali doświadczenia z optyki i akustyki. Przed uczniami jeszcze wiele ciekawych i fascynujących eksperymentów.