1.jpg1z.jpg2.jpg2z.jpg3.jpg3z.jpg4.jpg4z.jpg5.jpg5z.jpg6.jpg6z.jpg7.jpg7z.jpgvalley1.jpg

Aktualności

XI Powiatowy Konkurs Kolęd i Pastorałek ,,Anielskie Śpiewanie”

     12 stycznia 2020 r. odbył się jedenasty, powiatowy konkurs kolęd i pastorałek ,,Anielskie Śpiewanie”, organizowany przez  Dom Kultury w Woli Gułowskiej. Było, aż ponad 200 uczestników tego konkursu. Nasi uczniowie również wzięli udział w tym wydarzeniu.

Reprezentowali nas, jako soliści i zespół:

Klasę I - reprezentowała Julia Ochnik  z pastorałką „Bosy pastuszek”,

Klasę II – reprezentował Michał Lipka z pastorałką ,,Od serca do ucha”,

Klasę III a – reprezentował zespół ,,Góraleczki” w składzie: Aleksandra Kołodziejczyk, Natalia Wiater, Natalia Kołodziejczyk, dziewczynki zaśpiewały  pastorałkę ,,Od serca do ucha” i zajęły III miejsce w kategorii zespoły,

Klasę III b – reprezentował Jakub Błażejczyk z kolędą ,,Przybieżeli do Betlejem”.

Wszystkim uczestnikom konkursu, serdecznie gratulujemy!

 

 

Bądźmy bezpieczni podczas ferii

      Jak co roku tuż przed feriami zimowymi Pan dyrektor Przemysław Sala przypomniał wszystkim uczniom zasady bezpiecznego wypoczynku. Przypomniał o zagrożeniach czyhających na dzieci w czasie ferii zimowych, omówił zasady bezpieczeństwa podczas uprawiania sportów zimowych i zabaw na świeżym powietrzu. Przestrzegał też przed ślizganiem się na skutych lodem stawach i rzekach, a także przed zjeżdżaniem z górek znajdujących się blisko ulic. Na zakończenie przypomniał o konieczności informowania rodziców o tym, dokąd i z kim idziemy i życzył wszystkim uczniom i nauczycielom dobrego wypoczynku.


 

 

Warsztaty teatralne i warsztaty gier planszowych w WARSZTATOWNI

      W ostatnim dniu przed feriami, 10 stycznia 2020 r., grupa uczniów wraz z opiekunami wybrała się na warsztaty do Warsztatowi w Lublinie. Na początku uczniowie wzięli udział w warsztatach teatralnych, podczas których m.in. poprzez rozgrzewkę językową i ćwiczenie łamańców językowych rozgrzali się i przygotowali do kolejnej części.

     W następnym etapie uczniowie bawili się w układanie historii przy udziale widowni, a także w improwizowanie. Podstawowe zasady na tych warsztatach to:

1) Jesteśmy na TAK - tzn. zawsze otwarci, nie boimy się występu, bierzemy udział w nowych wyzwaniach, jesteśmy na nie otwarci,

2) Nie boimy się popełniać błędów i nie ma złych odpowiedzi. Uczymy się i nie boimy się pomyłek.

     Druga część warsztatów to gry planszowe w języku angielskim. W przyjaznej atmosferze zabawy uczestnicy mogli zagrać w znane i nieznane gry planszowe, ale komunikacja odbywała się tylko w j. angielskim. Uczniowie nie tylko dobrze się bawili, ale też budowali relacje między sobą i rozwijali własne uzdolnienia. Na miejscu zaopatrzyli się także w gry planszowe, które są świetną alternatywą dla gier komputerowych na nadchodzące ferie.

 

 

Bezpieczne Ferie Zimowe

     Ferie zimowe to czas odpoczynku uczniów od obowiązków szkolnych, możliwość wyjazdu poza miejsce zamieszkania czy  spędzenia czasu na świeżym powietrzu w pobliżu domu. Co robić i jak zachowywać się, by ten czas spędzić bezpiecznie? Na to pytanie pomógł uczniom edukacji wczesnoszkolnej znaleźć odpowiedź policjant z Komisariatu Policji w Adamowie. Dzięki temu spotkaniu przypomnieliśmy sobie o zasadach bezpiecznego spędzania czasu na świeżym powietrzu w okresie zimy. Policjant zaprezentował nam plakat ,,Bezpieczna woda” i poinformował, w jakich miejscach możemy bezpiecznie uprawiać sporty zimowe oraz jak zachowywać się, gdy jesteśmy świadkami wypadku na zbiorniku wodnym.  Uczniowie przypomnieli sobie również numery alarmowe do służb ratujących życie.  Dodatkowo w każdej klasie przed feriami została przeprowadzona lekcja trzecia pt. ,,Bezpieczne ferie” z projektu edukacyjnego ,,Dzieci Uczą Rodziców”.

 

Bezpieczna Zima 2019/2020

    Zima to okres dla nas szczególny, czas korzystania z atrakcji na śniegu, wypoczynku podczas ferii, świątecznego spotkania z rodziną czy sylwestrowej zabawy z przyjaciółmi. Niestety to także czas bardzo trudnych warunków atmosferycznych - wcześniej zapada zmrok, poruszanie po drogach wymaga większej ostrożności, a niska temperatura powietrza oraz niewłaściwa zabawa na śniegu czy lodzie może stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia.

    Chcąc więc uniknąć zimowych zagrożeń, powinniśmy pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

 

BEZPIECZEŃSTWO DZIECI I MŁODZIEŻY

 

 1. Zawsze informujemy rodziców lub opiekunów, gdzie wychodzimy, z kim i kiedy wrócimy.
2. Bawimy się w grupie z innymi rówieśnikami, unikając miejsc ustronnych i ciemnych.
3. Do zjazdów na sankach czy nartach wybieramy górki, które są z dala od ulicy czy rzeki.
4. Jeżdżąc na nartach, zawsze ubieramy kask.
5. Nie wchodzimy na zamarznięte jeziora, rzeki czy inne zbiorniki wody.
6. Nie rzucamy soplami czy bryłami lodu, a bawiąc się śnieżkami, zachowujemy ostrożność.
7. Nigdy nie oddalamy się z osobami obcymi, osobom takim nie otwieramy też drzwi domu czy mieszkania.
8. Petardami czy sztucznymi ogniami bawimy się tylko w obecności rodziców lub opiekunów.
9. Po zmroku nosimy odblaski, poruszamy się chodnikiem, a w ostateczności lewym poboczem drogi. Przez jezdnię przechodzimy wyłącznie w miejscach oznaczonych.

 

Żródło: http://slaska.policja.gov.pl/kat/prewencja/jak-unikac-zagrozen/bezpieczenstwo-zima/102230,Bezpieczenstwo-zima.html

 

 Informacje dla Rodziców na temat bezpiecznych ferii zimowych 2020:

Bezpieczne Ferie Zimowe 2020

 

Dwujęzyczność

     W I semestrze roku szkolnego 2019/2020 w ramach innowacji językowych były prowadzone dwujęzyczne zajęcia językowe "Don't be fraid to speak English and German”-  nauka języka niemieckiego na podbudowie języka angielskiego. W zajęciach uczestniczyli uczniowie z klasy VIa i VIb. Zajęcia odbywały się w każdy piątek na 6 godzinie lekcyjnej. Uczniowie uczyli się języka niemieckiego na bazie języka angielskiego.

     Uczniowie potrafią już:

-przywitać i pożegnać się, znają zwroty grzecznościowe

-potrafią się przedstawić i zapytać o dane rozmówcy

-znają słownictwo związane z rodzina, przedstawią swoich rodziców, rodzeństwo

-potrafią liczyć 0d 0 do 100

-znają kolędę niemiecką „Stille Nacht- Cicha Noc”

-wymienią miesiące

-powiedzą, kiedy mają urodziny

-opisują swoje hobby.

     Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów, którzy dzięki tej innowacji językowej mieli możliwość posługiwania się jednocześnie dwoma językami obcymi w praktyce. Uczniowie zauważają już na tym etapie przydatność znajomości języków obcych w dzisiejszym świecie.

 

 

Joomla templates by a4joomla