Aktualności
I Szkolny Turniej Szachowy w Naszej Szkole
- Szczegóły
- Odsłony: 58
W miniony piątek 28.11.2024 r. w naszej szkole odbył się I Szkolny Turniej Szachowy, który dostarczył uczestnikom wielu emocji oraz okazji do rozwijania umiejętności strategicznego myślenia. Wydarzenie to przyciągnęło aż 24 uczestników, którzy rywalizowali w trzech kategoriach wiekowych w szachach szybkich.
Turniej został podzielony na trzy kategorie wiekowe:
- Kategoria I: Klasy 4-5
- Kategoria II: Klasy 6 -7
- Kategoria III: Klasy 8 A – 8 B
Dzięki temu młodzi szachiści mieli szansę zmierzyć się z rówieśnikami, co zapewniło wyrównane i pełne pasji pojedynki. Rywalizacja odbywała się w systemie kołowym, co pozwoliło każdemu z uczestników na rozegranie kilku partii i sprawdzenie swoich umiejętności na różnych poziomach zaawansowania. Turniej uroczyście rozpoczął o godzinie 9:00 Dyrektor Szkoły Pan Przemysław Sala, który stwierdził, iż szachy to nie tylko gra, ale również sztuka i nauka, która rozwija wyobraźnię, logiczne myślenie i cierpliwość. Pan Dyrektor życzył wszystkim uczestnikom udanych partii, satysfakcji z gry i odkrycia w sobie nowych możliwości. Partie szachowe były szybkie, dynamiczne i pełne emocji. Czas przeznaczony na każdą partię wynosił 10 minut na zawodnika, co wymagało od uczestników koncentracji oraz szybkiego podejmowania decyzji. Po kilku godzinach rywalizacji wyłoniono zwycięzców w każdej kategorii:
Kategoria I (klasy 4- 5 )
1. miejsce – Ochnik Adrian
2. miejsce – Paweł Posiadała
3. miejsce – Maja Abramczyk
Kategoria II (klasy 6 - 7)
1. miejsce – Dominik Abramczyk
2. miejsce – Aleksy Marczak
3. miejsce – Szymon Stempniak
Kategoria III (klasy 8 A – 8 B)
1. miejsce – Krystian Ochnik
2. miejsce – Michał Królik
3. miejsce – Natalia Kołodziejczyk
Zwycięzcy otrzymali pamiątkowe puchary, dyplomy, nagrody rzeczowe, które wręczył dyrektor szkoły podczas uroczystego zakończenia turnieju.
Dzień Życzliwości i Pozdrowień oraz Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
- Szczegóły
- Odsłony: 12
Dnia 27 listopada 2024 roku w naszej szkole obchodziliśmy wyjątkowe święta – Dzień Życzliwości i Pozdrowień oraz Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. Wydarzenia te miały na celu promowanie empatii, wrażliwości oraz zrozumienia wobec osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. W tym dniu cała społeczność szkolna, w tym przedszkolaki, miała okazję uczestniczyć w różnorodnych działaniach, które wzbogacały wiedzę i rozwijały umiejętności związane z empatią i wzajemnym szacunkiem.
Świętowanie rozpoczęliśmy od założenia żółtych ubrań. Uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy szkoły chętnie przyłączyli się do tej inicjatywy. Kolor żółty symbolizował radość, pozytywne nastawienie oraz życzliwość. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu stworzyliśmy wyjątkową, serdeczną atmosferę, która przypominała o sile małych gestów mogących sprawić, że świat stanie się lepszym miejscem dla każdego.
W trakcie dnia uczniowie z Samorządu Uczniowskiego odwiedzili wszystkie klasy, niosąc specjalną Skrzynkę Życzliwości. Każdy mógł wrzucić do niej miłe słowa, ręcznie wykonane prezenty lub życzenia skierowane do konkretnych osób. Zebrane niespodzianki Samorząd Uczniowski rozdał w formie karteczek z ciepłymi życzeniami i słowami otuchy. Była to doskonała okazja, by okazać wzajemną życzliwość i docenić siebie nawzajem, dzięki czemu szkoła wypełniła się pozytywną energią i serdecznością.
Podczas obchodów Dnia Życzliwości i Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami uczniowie uczestniczyli w warsztatach, które miały na celu pogłębianie zrozumienia dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Nauczyciele zorganizowali różne stoiska, gdzie uczniowie i przedszkolaki mogli lepiej zrozumieć, jak postrzegają świat osoby niewidome, niesłyszące czy zmagające się z ograniczeniami w zakresie dotyku lub węchu.
Na jednym stoisku uczestnicy próbowali poruszać się po torze przeszkód z zasłoniętymi oczami, aby doświadczyć trudności, jakie napotykają osoby niewidome. Mieli również możliwość poruszania się na wózku inwalidzkim, co pozwoliło im zrozumieć codzienne wyzwania osób z ograniczeniami ruchowymi. Na innym stoisku uczniowie zakładali słuchawki tłumiące dźwięki, by przekonać się, jak wygląda życie w ciszy. Dodatkowo uczestnicy poznawali piktogramy ułatwiające komunikację osobom z trudnościami w porozumiewaniu się oraz próbowali rozpoznawać różne zapachy, symulując sytuację osób z zaburzeniami węchu.
Na szkolnym korytarzu pojawiła się „Ramka Życzliwości”, w której każdy mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie. Ta inicjatywa zachęcała uczniów, przedszkolaków, nauczycieli oraz pracowników szkoły do uwiecznienia wyjątkowego dnia pełnego pozytywnej energii i życzliwości.
Na korytarzu szkolnym pojawił się „Słoik Życzliwości” – wypełniony inspirującymi sentencjami na Dzień Życzliwości. Znalazły się w nim motywacyjne cytaty, życzenia oraz miłe słowa, które przypominały o sile empatii, wzajemnego wsparcia i radości płynącej z okazywania życzliwości innym.
Obchody Dnia Życzliwości i Międzynarodowego Dnia Osób z Niepełnosprawnościami były doskonałą okazją do rozwijania empatii, zrozumienia i otwartości na drugiego człowieka. Dzięki warsztatom, wspólnym akcjom i symbolicznym gestom uczniowie, nauczyciele oraz pracownicy szkoły mieli szansę na chwilę refleksji oraz tworzenie pozytywnej, wspierającej atmosfery w naszej szkole. Jesteśmy przekonani, że takie wydarzenia przyczyniają się do budowania lepszego, bardziej zrozumiałego świata, w którym życzliwość staje się codziennością.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji:
Czytaj więcej: Dzień Życzliwości i Pozdrowień oraz Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami
Wycieczka do Sandomierza i Fabryki Bombek
- Szczegóły
- Odsłony: 79
Uczniowie klas I–III wybrali się na wycieczkę do Fabryki Ozdób Choinkowych w Nowej Dębie oraz Sandomierza. Ten całodniowy wyjazd rozpoczął się od spaceru po Sandomierzu. Dzięki przewodnikowi uczniowie poznali ciekawą historię miasta, podziwiali piękne renesansowe kamieniczki oraz ratusz.
Kolejnym punktem zwiedzania była Zbrojownia Rycerska. Tam dzieci wysłuchały między innymi legendy o dzielnej Helenie, która uratowała miasto przed Tatarami, choć sama zginęła. Następnie uczniowie mogli poprzymierzać rycerskie zbroje.
Po wyjściu z podziemi wszyscy udali się do Muzeum Figur Woskowych „Świat Ojca Mateusza”. Tam dzieci spotkały się niemalże na żywo z bohaterami serialu „Ojciec Mateusz”.
Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Fabryce Bombek w Nowej Dębie. Pod opieką przewodnika dzieci zwiedziły jedyne w Polsce Muzeum Bombki Choinkowej i poznały etapy powstawania bombek. Ponadto uczniowie przekonali się, że praca przy produkcji bombek wymaga nie tylko talentu, ale również ogromnej cierpliwości.
Na zakończenie odbyły się warsztaty plastyczne, podczas których dzieci ozdabiały bombki według własnego pomysłu. Nie mniej interesujące okazały się zakupy pamiątkowych bombek. Z bogatej oferty ozdób każdy z uczniów mógł wybrać coś wyjątkowego i niepowtarzalnego.
Wycieczka dostarczyła wszystkim niezapomnianych wrażeń i wprowadziła w atmosferę świąt.
20 listopada - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
- Szczegóły
- Odsłony: 40
W dniu 20 listopada 1989 roku Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło Konwencję o Prawach Dziecka. Postanowienia Konwencji dotyczą dziecka, które nie ukończyło 18 roku życia. Polska będąc członkiem Światowej Organizacji Narodów Zjednoczonych pragnie propagować datę 20 listopada, jako Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, by przypominać, że każde Dziecko to Mały Człowiek, posiadający swoje prawa. W tym dniu, w naszej szkole, uczniowie z klas 1-3 mieli okazję wziąć udział w lekcji poświęconej Prawom Dziecka, podczas której zostali zapoznani ze swoimi prawami: osobistymi, politycznymi, socjalnymi i ekonomicznymi. Dzieci wykonały również plakaty na temat Praw Dziecka, które będą przypominały uczniom i uczennicom o ich prawach. Na szkolnym korytarzu została także przygotowana gazetka, dzięki której każdy mógł zapoznać się z informacjami na temat Praw Dziecka.
Czytaj więcej: 20 listopada - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka