Aktualności

Propozycje czytelnicze dostępne w bibliotece szkolnej

Odsłony: 139

Propozycje czytelnicze dostępne w bibliotece szkolnej

 

Joanna Kulmowa „Co piszczy w trawie"

     Zbiór wierszy Joanny Kulmowej, polskiej pisarki i autorki książek dla dzieci. Jej twórczość to połączenie liryzmu z dowcipem i elementami groteski, autorka chętnie odwołuje się do świata wyobraźni i humoru. Co w trawie piszczy i inne wiersze zawiera m.in.: „Wieszająk”, „Co piszczy w trawie”, „Poczta ptasia”, „Gdyby ciocia miała wąsy”. Prezentowane wiersze są odzwierciedleniem świata dziecięcej wyobraźni. Zabawne i pouczające kompozycje zostały opatrzone barwnymi, korespondującymi z tekstem ilustracjami.

 

Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród”

     Klasyka literatury w nowej odsłonie. Jedna z najpiękniejszych opowieści świata o uzdrawiającej mocy natury.

     Mary, dziewczynka urodzona w Indiach i wychowywana przez hinduską niańkę, była dzieckiem chorowitym. Po śmierci rodziców zamieszkała w Anglii u wujka Archibalda Cravena. W położonym pośród wrzosowisk starym domu dziewczynka jest całkiem sama. Do czasu… Pewnego razu kolorowy ptaszek wskazuje jej wejście do tajemniczego ogrodu, który staje się jej królestwem. Wkrótce odkryje też sekret wielkiego domu…

     Ulubiona książka naszych dziadków i rodziców. Opowieść o serdecznej przyjaźni, prawdziwej dobroci i wielkiej tajemnicy. Zafascynowała też Agnieszkę Holland, która zachowując wierność powieści stworzyła urzekająco malarski film o dziecięcej przyjaźni.

 

Maria Molicka „Bajki terapeutyczne”

     „Bajki terapeutyczne” zawierają opowieści, które pokazują dziecku, jak radzić sobie w rozmaitych sytuacjach. Wspaniała propozycja dla rodziców, terapeutów i nauczycieli. Konwencja bajki, tworzy najbliższą rozumieniu dziecka rzeczywistość. Pozwala nie tylko zapoznać się i oswoić z sytuacjami budzącymi niepokój (rozstanie z rodzicami, ciemność, kompromitacja, śmierć, hospitalizacja), ale i znaleźć cudowne rozwiązanie nękających problemów, skłaniając dziecko do szukania skutecznych sposobów radzenia sobie z własnymi trudnościami. Rodzice, terapeuci i wychowawcy zaznajomieni ze stosowanymi w bajkach technikami psychologicznymi z powodzeniem będą mogli wykorzystywać je we własnych fabułach terapeutycznych mających na celu uodpornienie dziecka przed lękiem lub znaczne zmniejszenie jego porażającego oddziaływania.