Aktualności

Propozycje czytelnicze dostępne w bibliotece szkolnej

Odsłony: 991

Propozycje czytelnicze

dostępne w bibliotece szkolnej

Asa Lind „Piaskowy wilk”

     Rozglądasz się za ciekawą lekturą dla swojego przedszkolaka lub ucznia klas początkowych? "Piaskowy wilk" z pewnością przypadnie mu do gustu. To zbiór dynamicznych, interesujących i niedługich opowiadań. Całość uzupełniają minimalistyczne ilustracje budujące klimat tych historii. Książka znakomicie sprawdza się jako lektura na dobranoc, którą można czytać na głos. Należy też zwrócić uwagę na język opowieści. Autorka bawi się słowami w taki sposób, jak dzieci. To, niewątpliwie dodaje uroku tej lekturze. Przygody Piaskowego Wilka oraz Karusi są uwielbiane przez Czytelników z wielu zakątków świata. Dzięki tej książce dzieci poznają świat, a dorośli lepiej rozumieją swoje pociechy.

Annie Jay „Elżbieta księżniczka z Wersalu . Prezent od królowej"
Literatura młodzieżowa

Po śmierci Ludwika XV rodzina królewska opuszcza Wersal, uciekając przed epidemią ospy. Księżniczka Elżbieta, jej przyjaciółka Angelika i paź Teofil poszukują cennego obrazu „Dama z różą”. Stają jednak przed kolejnym wyzwaniem: muszą udowodnić niewinność małego sługi, Kornela, niesłusznie oskarżonego o kradzież w zamku. Sytuacja jest poważna, gdyż chłopcu grozi więzienie lub jeszcze gorsza kara…

Odkryjcie przygody Elżbiety, młodszej siostry Ludwika XVI. Poznajcie bohaterkę, która istniała naprawdę!

 

„Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów – I etap edukacyjny” Renata NaprawaAlicja TanajewskaCecylia Mach

Prezentowana książka przeznaczona jest dla nauczycieli, terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, a także psychologów. Zawiera materiały zgodne z podstawą programową. Dzięki odpowiedniemu opracowaniu treści umożliwia dopasowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia. Ułatwia zaplanowanie i prowadzenie lekcji, sprawdzając się również podczas ćwiczeń terapeutycznych. Książka umożliwia opracowanie indywidualnego programu edukacyjnego oraz terapeutycznego dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Uwzględnia odpowiednie wymagania edukacyjne lub rozwojowe, pomagając każdemu dziecku w sprawnym przyswajaniu wiedzy. Jest przeznaczona do prowadzenia lekcji z uczniem z orzeczeniem o indywidualnym nauczaniu lub rocznym przygotowaniu przedszkolnym, a zwłaszcza do pracy z osobami posiadającymi określoną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej.